Przejdź do treści

Projekty międzynarodowe realizowane na UKSW

Bezstresowa edukacja matematyczna z wykorzystaniem robotyki. Zastosowania w nauczaniu mieszanym.

  • Nagradzanie doskonałości w uczeniu się, nauczaniu i rozwoju umiejętności,
  • Rozwiązanie problemu transformacji cyfrowej poprzez rozwój gotowości cyfrowej, odporności i potencjału,
  • Tworzenie modułowego programu nauczania opartego na robotyce do nauczania mieszanego,
  • Inteligentna platforma wideo z Robotics Productions,
  • Cyfrowy przewodnik dydaktyczny z projektem wizualnym oferują najnowocześniejszy program nauczania, który może zostać wykorzystany w zastosowaniach robotyki w uczeniu się i nauczaniu w szkołach podstawowych,
  • Tworzenie aplikacji robotyki, które zaowocuje utworzeniem wirtualnej platformy, którą zarówno nauczyciele, jak i potencjalni nauczyciele będą mogli swobodnie wykorzystywać w swoich działaniach związanych z nauczaniem matematyki,
  • Zwiększanie gotowości cyfrowej, odporności i zdolności uczniów do nauczania w szkołach podstawowych, aby zmniejszyć strach przed arytmetyką u dzieci, poprawić wyniki w matematyce i wspierać myślenie algorytmiczne.

  • wydziały pedagogiczne z edukacją wczesnoszkolną z uczelni partnerskich,
  • nauczyciele przygotowujący do zawodu, którzy pracują na wydziale pedagogicznym z edukacją wczesnoszkolną na kierunku pedagogika.

  • Zarządzanie projektami,
  • Tworzenie modułowego programu nauczania opartego na robotyce do nauczania mieszanego,
  • Inteligentna platforma wideo z produkcjami z zakresu robotyki,
  • Przewodnik dydaktyczny z projektem wizualnym, rozpowszechnianiem i zrównoważonym rozwojem

  • Latvijas Universitate – Koordynator (Łotwa)
  • Canakkale Onsekiz Mart Universitesi (Turcja)
  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (Polska)
  • South-West University Neofit Rilski  (Bułgaria)
  • Public Institution Baltic Institute of Educational Technologies (Litwa)

26 miesięcy (01.09.2023-31.10.2025)

DialogEduShift: Transformacja nauczania w szkolnictwie wyższym i podejścia do oceniania w erze narzędzi do czatowania sztucznej inteligencji

Projekt DialogEduShift podejmuje wyzwania stawiane przez narzędzia sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT, w szkolnictwie wyższym:

  • Wyposażenie nauczycieli w umiejętności integracji narzędzi sztucznej inteligencji,
  • Podniesienie jakości edukacji, wykorzystując sztuczną inteligencję do spersonalizowanego uczenia się,
  • Pielęgnowanie gotowości cyfrowej i odporność instytucji,
  • Opracowanie ram oceny skuteczności i etyki narzędzi sztucznej inteligencji.

  • nauczyciele akademiccy,
  • pracownicy administracyjni uczelni,
  • badacze oraz specjaliści branży m.in. AI, edukacyjnej,
  • studenci.

  • Zarządzanie projektami,
  • Podręcznik dla uczelni,
  • Wytyczne dotyczące wykorzystania narzędzi AI Chat w szkolnictwie wyższym
  • E-kurs dla nauczycieli akademickich na temat wykorzystania narzędzi AI Chat w szkolnictwie wyższym.

  • Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego – Koordynator (Polska)
  • Europäisches Haus Esthal GmbH (Niemcy)
  • Rezeknes Tehnologiju Akademija (Łotwa)
  • Sumy State University (Ukraina)
  • Fundacja Wschodni Instytut Edukacji Biznesowej (Polska)
  • Mugla Sitki Kocman University (Turcja)

24 miesiące (01.09.2023-31.08.2025)

Erasmus + KA171 – Współpraca z krajami trzecimi niestowarzyszonymi z programem ERASMUS

Wydział Nauk Społecznych i Ekonomicznych (Instytut Nauk Politycznych i Administracyjnych) będzie współpracować z:

  • University of New York w Tiranie – pierwszym prywatnym uniwersytetem w Albanii,
  • dwoma uniwersytetami z regionu Kaukazu – Sokhoumi State University w Gruzji i Western Caspian University w Azerbejdżanie.

Wydział Nauk Historycznych będzie współpracować w dziedzinie archeologii i historii sztuki ziem Nubii z:

  • Cairo University w Egipcie,
  • Uniwersytetem w Chartumie w Sudanie.

Wydział Biologii i Nauk Środowiskowych będzie współpracować z:

  • meksykańskim uniwersytetem z Jukatanu – El Colegio de la Frontera Sur,
  • Yerevan State University w Armenii,
  • UIlia State University w Gruzji.

  • University of Khartoum (Sudan)
  • El Colegio de la Frontera Sur (Meksyk)
  • University of New York Tirana (Albania)
  • Cairo University (Egipt)
  • Yerevan State University (Armenia)
  • Ilia State University (Gruzja)
  • Sokhumi State University (Gruzja)
  • Qarb Universiteti (Azerbejdżan)

01.08.2023 – 31.07.2026

Direction@UKSW! Rozwój umiędzynarodowienia UKSW poprzez kompleksową obsługę zagranicznych studentów i kadry dydaktycznej

Projekt zakłada między innymi utworzenie Welcome Centre, którego zadaniem będzie wspieranie zagranicznych studentów i pracowników w procesie adaptacji w Polsce i w uczelni oraz udzielanie podstawowych informacji ułatwiające życie codzienne w kraju. Zapewni wsparcie w sprawach socjalno-bytowych, jak i w sprawach urzędowych związanych z legalizacją pobytu.

– Utworzenie Welcome Centre odpowiada na potrzeby naszej Uczelni w związku z intensyfikacją działań międzynarodowych oraz gotowością do podjęcia licznych inicjatyw, które mają służyć wzmocnieniu wizerunku UKSW na arenie międzynarodowej – mówi ks. dr hab. Marek Stokłosa, prof. ucz., prorektor ds. nauki i współpracy międzynarodowej.

Inne założenia projektu to m.in. opracowanie materiałów promocyjno-marketingowych o naszej Uczelni, system dwujęzycznego oznakowania, organizacja dni adaptacyjnych oraz innych wydarzeń dla studentów z zagranicy, kampania marketingowa UKSW na rynkach zagranicznych.

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej NAWA działa na rzecz internacjonalizacji polskiej nauki poprzez wspieranie i stymulowanie międzynarodowej współpracy badawczej i wymiany akademickiej. Agencja dąży do umocnienia doskonałości naukowej, umiędzynarodowienia polskich uczelni i instytucji naukowych, a także do promocji Polski – jej języka oraz kultury w celu budowania wizerunku kraju oferującego interesujące możliwości edukacyjne i badawcze. Cele te są realizowane dzięki szerokiej ofercie programowej Agencji.

Projekt finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej w ramach Programu Welcome to Poland (2022).

1.03.2023 – 31.05.2024