KIDSWELL: Wzmacnianie edukacji włączającej dla dzieci z ADHD poprzez innowacyjne narzędzia, rozwiązania cyfrowe i holistyczne ścieżki wsparcia
Projekt KIDSWELL ma na celu podniesienie jakości wsparcia udzielanego dzieciom z ADHD poprzez wzmocnienie kompetencji kluczowych osób zaangażowanych w ich edukację — nauczycieli, specjalistów ds. SEN oraz rodziców. Projekt zakłada opracowanie i walidację profesjonalnego kursu dla pracowników szkół, organizację szkoleń podnoszących kompetencje rodzin oraz wdrożenie nowoczesnych technologii, takich jak gra VR oparta na scenariuszach oraz dedykowana aplikacja mobilna. Łącząc innowacje pedagogiczne z narzędziami cyfrowymi, projekt wzmacnia kompetencje osobiste, społeczne oraz „uczenia się uczenia” u dzieci, jednocześnie rozwijając kompetencje zawodowe osób wspierających je w codziennych sytuacjach edukacyjnych.
NAUCZYCIELE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, EDUKATORZY SEN, PSYCHOLOGOWIE SZKOLNI I INNI SPECJALIŚCI SZKOLNI
pracujący z dziećmi z ADHD lub wymagającymi dostosowanych metod pedagogicznych. Będą OBJĘCI WSPARCIEM poprzez: akredytowany kurs doskonalenia zawodowego, ramy kompetencji, narzędzia cyfrowe, mikrokwalifikacje oraz wymianę wiedzy między krajami.
RODZICE I OPIEKUNOWIE DZIECI Z ADHD,
odgrywający kluczową rolę w regulacji emocji, zachowania i uczenia się w domu. Będą OBJĘCI WSPARCIEM poprzez: szkolenia podnoszące kompetencje, spersonalizowane plany wsparcia, zasoby cyfrowe oraz aktywności domowe realizowane w ramach gry VR i aplikacji mobilnej.
DZIECI Z ADHD,
które skorzystają z inkluzyjnych, angażujących i motywujących doświadczeń edukacyjnych poprzez scenariusze VR, warsztaty szkolne, aktywności mobilne i interaktywne narzędzia wspierające rozwój kompetencji osobistych, społecznych i uczenia się.
SZKOŁY I LOKALNE SPOŁECZNOŚCI EDUKACYJNE,
które otrzymają wsparcie w postaci innowacyjnych rozwiązań cyfrowych, nowych metodologii, interaktywnych platform oraz holistycznego podejścia odpowiadającego na wyzwania związane z ADHD.
WP1: Zarządzanie projektem
Koordynacja, zarządzanie finansowe, wewnętrzna kontrola jakości i komunikacja między partnerami.
WP2: Holistyczne podejście KIDSWELL – od teorii do praktyki
Narzędzie mapujące, krajowe grupy fokusowe (rodzice + edukatorzy), infografiki, raport porównawczy, Ramy Kompetencji KIDSWELL, narzędzie Personal & Social Audit.
WP3: KIDSWELL Education Toolkit
Opracowanie PROFESJONALNEGO KURSU DOSKONALENIA dla nauczycieli, SZKOLEŃ PODNOSZĄCYCH KOMPETENCJE dla rodziców, seminariów hybrydowych, warsztatów i nadawania mikrokwalifikacji.
WP4: Gra VR KIDSWELL i Interaktywny Portal
Gra VR oparta na scenariuszach, aplikacja mobilna KIDSWELL, interaktywny portal, instrukcje użytkownika oraz skoordynowane pilotaże szkolne z dziećmi.
WP5: Uruchomienie strategii upowszechniania KIDSWELL
Branding projektu, materiały promocyjne, wydarzenia, działania upowszechniające, komunikacja na poziomie polityk i widoczność rezultatów długoterminowych.