Przejdź do treści

ECO-ACT: Wschodnioafrykańsko–Europejska Wirtualna Wymiana w zakresie Ochrony Środowiska i Działań na rzecz Klimatu

Projekt ECO-ACT ma na celu wzmocnienie zdolności instytucji szkolnictwa wyższego w Afryce Wschodniej i Europie do świadczenia sprawiedliwej, inkluzywnej i przyszłościowo ukierunkowanej edukacji cyfrowej w obszarze ochrony środowiska i zmian klimatu. Projekt opracowuje przekrojowy, modułowy program Wirtualnej Wymiany (VE), integrujący wykłady wideo, webinaria oraz transnarodowe projekty studenckie realizowane w pełni online. Projekt zwiększa kompetencje dydaktyczne, administracyjne i techniczne personelu uczelni dzięki szkoleniom mentorów oraz tworzy trwałe ścieżki współpracy międzyregionalnej w edukacji ekologicznej i klimatycznej.

STUDENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH z Afryki Wschodniej i Europy, którzy wezmą udział w wirtualnych wymianach, projektach zespołowych i interaktywnych modułach online. Będą OBJĘCI WSPARCIEM poprzez pogłębioną wiedzę ekologiczną, wzmocnione kompetencje współpracy międzykulturowej oraz rozwój kompetencji cyfrowych.

NAUCZYCIELE, WYKŁADOWCY, MENTORZY VE I PERSONEL ADMINISTRACYJNY z partnerskich uczelni, którzy przejdą szkolenia z zakresu prowadzenia wirtualnych wymian, pedagogiki cyfrowej oraz współpracy międzyregionalnej. Będą OBJĘCI WSPARCIEM poprzez nowe wytyczne metodyczne, wspólnie opracowane programy nauczania, warsztaty szkoleniowe dla mentorów oraz praktyczne doświadczenie w międzynarodowych środowiskach wirtualnej nauki.

PARTNERSKIE UCZELNIE WYŻSZE, które skorzystają ze wzmocnienia zdolności instytucjonalnej do projektowania, realizacji i akredytacji programów wirtualnej wymiany włączonych do ich programów nauczania, a także z poprawionej współpracy międzykontynentalnej i strategii zapewnienia trwałości projektu.

DECYDENCI I ORGANY EDUKACYJNE w krajach partnerów z Afryki Wschodniej, którzy otrzymają policy briefs i rekomendacje dotyczące integracji zrównoważonych modeli Wirtualnej Wymiany w krajowych systemach szkolnictwa wyższego.

WP1: Zarządzanie projektem i koordynacja
(Lider: UKSW – M1–M36)
Zapewnia skuteczną komunikację z EACEA, koordynację konsorcjum, zarządzanie finansowe i administracyjne, raportowanie, organizację wewnętrznych procesów, współpracę partnerów oraz procesy zamówień w afrykańskich uczelniach partnerskich wspierające wdrożenie VE.

WP2: Analiza potrzeb
(Lider: Lira University – M1–M6)
Analizuje literaturę oraz istniejące międzydziedzinowe kursy/ programy z zakresu ochrony środowiska i klimatu; przeprowadza ankietę wśród studentów (min. 300 uczestników) oraz wywiady z personelem akademickim (min. 30 respondentów); identyfikuje luki kompetencyjne i potrzeby VE; opracowuje kompleksowy raport z analizy potrzeb jako podstawę do projektowania programu VE.

WP3: Opracowanie programu VE
(Lider: UKSW – M6–M12)
Organizuje transnarodowy warsztat współprojektowania; opracowuje i weryfikuje sylabus VE z udziałem co najmniej 60 interesariuszy; przygotowuje treści dydaktyczne, w tym wykłady wideo i struktury webinarów; tworzy program VE na platformie cyfrowej; zapewnia integrację programu z programami nauczania uczelni.

WP4: Budowanie kompetencji mentorów VE
(Lider: Kibabii University – M11–M15)
Opracowuje wytyczne metodyczne dotyczące prowadzenia VE; organizuje warsztat podnoszący kompetencje w Kenii oraz kolejne warsztaty multiplierowe; szkoli mentorów wspierających zespoły studenckie; prowadzi wirtualne wymiany dla mentorów w celu zdobycia praktycznych umiejętności współpracy cyfrowej przed wdrożeniem VE dla studentów.

WP5: Przygotowanie, wdrożenie i ewaluacja VE
(Lider: University of Rwanda – M16–M33)
Opracowuje plany wdrożenia i ewaluacji VE; promuje program VE, dokonuje selekcji i rekrutacji studentów; przygotowuje studentów poprzez szkolenia wstępne i przydział mentorów; realizuje 10 wirtualnych wymian z udziałem 1500 studentów i 78 mentorów; zapewnia uznawanie efektów uczenia się; przeprowadza końcową ewaluację i ocenę wpływu projektu.